Mobil DCTF Multi-Vehicle
Automatgirolje - dobbeltclutch
Mobil DCTF Multi-Vehicle er et førsteklasses, helsyntetisk smøremiddel basert på utvalgte syntetiske baseoljer kombinert med et avansert tilsetningssystem, som er utviklet for å oppfylle behovene ved servicepåfylling for de fleste oljefylte, dobbeltclutchede automatgirene i biler fra europeiske, amerikanske og asiatiske bilprodusenter.
Oljens omfattende bruksområde er et pluss for verksteder som ønsker å gi kundene optimal service, samt forenklet drift og produktstyring.
Egenskaper og fordeler
Mobil DCTF Multi-Vehicle sørger for jevne girskift uansett vær og smøringsbeskyttelse av komponentene i girkassen for å bidra til å forlenge girkassens levetid og gi en behagelig kjøreopplevelse.
Fordeler med Mobil DCTF multi-vehicle:
• Gjelder for oljefylte, dobbeltclutchede automatgir
• Veldig god oksidasjonsstabilitet og motstand mot kjemisk forringelse – opprettholder langvarig væskekvalitet og hjelper til med å forlenge girkassens levetid
• Utmerkede smøreegenskaper for slitestyrke på friksjonskobling, jevn giring og utmerket slitasjebeskyttelse
• Veldig god viskositetsstabilitet for å sikre tilstrekkelig smøring og for å bevare utmerkede viskositetsegenskaper ved lave oppstartstemperaturer og høye driftstemperaturer
• Pålitelig rust- og korrosjonsbeskyttelse
• Utmerket pakningsytelse for å beskytte mot væskelekkasje og hindre komponentfeil fra oljemangel
Bruksområder
ExxonMobil støtter bruk av Mobil DCTF Multi-Vehicle ved servicepåfylling i et bredt utvalg av oljefylte, dobbeltclutchede automatgirkasser. Dette inkluderer girkasser fra Audi, BMW, Bugatti, Chrysler, Ford, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Citroen, Renault, Seat, Skoda, Volvo, Volkswagen ...
Mobil DCTF Multi-Vehicle anbefales ikke til bruk i trinnbaserte AT- eller CVT-girkasser.
ExxonMobil anbefaler bruk av produktet, basert på intern testing, som følger:
OEM Bilmerke |
KVALITETSNIVÅ Produktet anbefales av ExxonMobil for bruk hvor det kreves: |
BMW |
DCTF-1 fluid |
|
BMW DCTF-1+ |
BMW 6-speed DCT transmission |
|
BMW MTF LT-5 |
|
Bugatti |
Bugatti Veyron vehicle |
CHRYSLER |
GA fluid |
|
Chrysler Powershift 6-speed (Getrag) transmission |
Ferrari |
Ferrari 7-speed (Getrag)/TE DCT-3 |
FORD |
Ford WSS-M2C936A fluid (part # 1490763/1490761) |
MITSUBISHI |
MZ320065 DiaQueen SSTF-1 fluid |
NISSAN |
Nissan Powershift 6-speed (GFT) |
PEUGEOT/CITROEN |
9734.S2 fluid |
RENAULT |
Renault EDC 6-speed (Getrag) transmission |
|
Renault EDC-7 transmission |
VOLVO |
Volvo Powershift 6-speed (GFT) fluid (part# 1161838/1161839) |
VW (Audi, Seat, Skoda) |
VW (Audi, Seat, Skoda) 6-speed transmission |
S-Tronic 7 |
G 052 529 A2 or A6 fluid |
|
G 052 182 A2 or A6 fluid |
ZF/Porsche |
ZF/Porsche Oil #999.917.080.00 |
Merknader:
• Det er viktig å merke seg at de respektive bilprodusentene ikke har evaluert eller godkjent produktet for bruk som angitt.
• Mobil DCTF Multi-Vehicle bør ikke brukes i DCT- eller ATF-automatgirkasser.
• God vedlikeholdspraksis tilsier at automatgirkasser skal kontrolleres for riktig oljenivå med jevne mellomrom, og at oljen tappes og skiftes iht. intervaller som anbefales av produsenten. Noen produsenter anbefaler hyppigere skift av girolje under krevende kjøreforhold, som f.eks. ved kjøring i tung trafikk, i veldig varmt vær eller ved bruk av tilhenger.
Typiske produktdata
Egenskap |
|
Brookfield-viskositet ved -40 C, mPa.s, ASTM D2983 |
12600 |
Kinematisk viskositet ved 100 C, mm2/s, ASTM D445 |
7,0 |
Kinematisk viskositet ved 40 C, mm2/s, ASTM D445 |
34,7 |
Stivnepunkt, °C, ASTM D97 |
-66 |
Flammepunkt, Cleveland Open Cup, °C, ASTM D92 |
204 |
Helse og sikkerhet
Helse- og sikkerhetsanbefalinger for dette produktet finner du i sikkerhetsdatabladet (SDB) på http://www.msds.exxonmobil.com/psims/psims.aspx